Ai ai ai, ben ik even in de vertraging geschoten wat betreft mijn spellen verslag van afgelopen spellenavond. Nou da's niet zo'n fraai begin van het nieuwe jaar. En nu we het daar toch over hebben dan bij deze nog maar eens de allerbeste wensen voor 2011 met veel prachtige SM (spel Momenten).
Maar goed, 5 januari was het eindelijk weer spellen avond na een maandje van wazige en minder wazige verplichtingen. De speelavond startte met een vlotte pot "Take 5" (6 Nimmt). En ik moet zeggen dat Quinn hier erg goed in was. Hij verzamelde stapels en stapels kaarten maar ook Patrick liet zich niet onbetuigd en verzamelde dapper mee. Klinkt goed maar het is toch echt de bedoeling om zo min mogelijk kaarten te pakken. Annelies en Stefan hadden daar toch iets minder moeite mee en sloten deze sessie dan ook af met een eerste en een tweede plaats.
Eenmaal gesplitst hebben Bart, Quinn en ik ons aan het spel "Olympus" gezet. Ik had er hoge verwachtingen van met in het achterhoofd dat het spel ontwikkeld is door de maker van "Kingsburg". Nu dan, ik kan er kort over zijn…..Het was een ramp! Wat een teleurstellend spel zeg. Ik vond het dusdanig teleurstellend dat ik niet eens de zin heb om het spel verder te beschrijven dus daarvoor verwijs ik graag door naar Board Game Geek.
Nee dan kon ik toch een hoop meer lol beleven aan het spelletje Sobek waarna Bart en Quinn het mooi vonden voor vandaag. Bij deze dank voor het spelen jongens en mijn complimenten aan Quinn wat betreft Olympus. Ook al vind ik het een teleurstellend spel, dit neemt niet weg dat Quinn de vloer met ons heeft aangeveegd.
Als uitsmijter kwam Dixit nog even op tafel waarbij Marleen de medespelers ons het nakijken gaf. Een terechte overwinning en een mooi slot van de eerste, van hopelijk vele, spellen avonden.
Toen ik naar de auto terugliep bedacht ik me opeens hoe vredig en rustig het was in het buurthuis. Geen getoeter, gekwetter en kinderkoren. Helemaal goed.
Gerard