Met enigszins vrees voor een nieuwe "in de gloria" meeting met de locale gillende pubers, toch vol goed moed naar de Koe vandaag ! Al glibberend richting die kant, het was al een beetje glad op de weg, de viervoeter toch netjes "between the lines" kunnen parkeren. In de hal was het locale orkest inderdaad aanwezig, maar met nadruk dus in de hal, gelukkig hebben we ze bij ons niet gezien.
Eveline had met haar nieuwe bolide de weg ook gevonden (de vorige was vorige week aan puin) en ook Annelies met Stefan waren van de partij. We gingen eerst een potje Hol’s der Geier spelen. In dit spel denken we te veel dat jij denkt dat ik denk en daar denken we dan ook anders over. Denk ik te weten dat jij denkt dat ik dat denk, dan denk ik dat ik die zeven maar moet spelen. Verkeerd gedacht, denk ik dan, en iemand anders denkt er het zijne van en wint de slag. Een kort, simpel spel waar je eigenlijk niet teveel bij moet denken.
Bart en Mijke waren ook van de partij en we gingen met z’n allen 7 Wonders doen. Manneke Pis hadden we maar weer eens opzij geschoven, de andere wonders waren meer in trek. Het spel speelde erg lekker met 6 en de eerste ronde was zo voorbij. Remco en Linda kwamen ondertussen binnen en gingen met zijn tweeën Calisto spelen, een soort Blokusvariant. Na het potje voegde ook Bas zich nog toe en konden met zijn drieën spelen.
Onderwijl was ons potje 7 Wonders nog bezig en Eveline lukte het maar niet om de krachtigere stad te halen ten opzichte van Stefan. Nadat ze dacht dat in de 2e ronde wel bereikt te hebben, viel haar dat behoorlijk tegen omdat Stefan als 2e wonderbouwlaag 2 machtsymbolen had staan, wat ze niet in de gaten had. Goudstukken zijn in dit spel ook maar 3 waard en daar werd ook het nodige in gesjoemeld… J Mijke had het spel ook goed door en had flink veel blauwe kaarten gespeeld, maar werd daarmee niet eerste. Stefan had op alle vlakken genoeg punten binnen gehaald en won daarmee het spel.
Bart, Bas, Remco en Linda gingen het heelal verkennen in Race for the Galaxy en Annelies, Mijke, Eveline, Stefan en ik gingen de tempel van Cleopatra bouwen in "Cleopatra and the Society of Architects". We bouwen gezamenlijk aan haar tempel en hebben af en toe hulp van wat corrupte figuren. Hoe corrupter we zijn, des te slechter, aan het einde van het spel wordt de meest corrupte speler aan de krokodillen van Cleopatra gevoerd. Ikzelf had het spel vorige week "2e hands" gekocht (maar het was nog nooit gespeeld) en was er erg blij mee, dus het moest gespeeld worden. Je hoeft geen moeilijke keuzes te maken, of bouwen, of kaarten pakken. Het spel zit ‘m in op het juiste moment wat doen en niet bang zijn flink wat corrupt te zijn, omdat je dat ook weer kan oplossen door de goden goed gezind te zijn. Ik was flink corrupt, maar kon aan het einde van het spel veel fiches terugwijzen, omdat ik zo mijn best had gedaan op de tuin van Cleopatra. Uiteindelijk won Eveline met iets van 42 punten het spel.
We bleven daarna nog met 4 man sterk over en gingen Dixit spelen, een kort spel en iedereen had daar wel zin in. Wall-E, het verleden en de toekomst, als mijn vader dit ziet en nog vele ander kolder kwam naar boven. Annelies kon niet waarmaken wat ze de vorige keer wel presteerde, winnen. Haar eerste gevoel liet het dit keer goed afweten. Bas en ik gingen redelijk gelijk op, maar op het einde kon hij toch een goede inhaalslag maken.
De avond was alweer snel voorbij en volgende week zitten we in ieder geval alleen, geen "in de Gloria, schijtend gevogelte en fluitende pissers, kijk er nu al naar uit !
Tot volgende week !
Grtz Patrick