Forum

Huidige Gebruiker: Gast Inloggen Registreren
Overweeg je te registreren, graag

Forums doorzoeken:

Bericht
Member

Peter

Dordrecht

18:59 6 november 2009

berichten34

Roll the Dice, de organizator van het NK, stuurde deze simpatieke email waarin ze vragen om onze input voor het NK 2010. Een uitgelezen kans om alle stuurlui die aan wal staan mee te laten praten. Dus… hou je niet in! Ik dacht aan Koehandel deluxe! Of de nieuwe Huis Anubis.

Beste NK-ganger / NK-geinteresseerde,

Over 2 weken vindt het Spellenspektakel in Zwolle plaats. Daar zullen wij de contacten gaan leggen met de uitgevers over welke spellen in 2010 voor het NK gebruikt gaan worden.

Zeker omdat we ook net Spiel gehad hebben, willen we aan jullie vragen of er spellen zijn die jullie graag op het NK zouden willen terugzien?
Houd daarbij wel de randvoorwaarden in de gaten:
- Geschikt voor 4 spelers
- Speelbaar in 75 minuten
- Relatief nieuw op (Nederlandse) markt
- Voldoende tactische diepgang
- Scores voor iedereen (er moet ook een 2e, 3e en 4e plek uitkomen)

Graag horen we van jullie (en anders gaan we op eigen inzicht kiezen; dat vinden we ook leuk :) ).

Moderator

Patrick

06:18 8 november 2009

berichten87

Ik had dat berichtje ook ontvangen en heb de volgende spellen aangegeven :

* Fabriksmanager – Omdat het een spel is waarbij je gewoon goed moet opletten en geen fouten moet maken.

* Opera – Ik gun de sympathieke Hans van Tol ook een verzetje en het lijkt me ook geen onaardig spel

* Egizia – Mar dat is misschien iets te fanatiek voor het NK, niet dat het moeilijk is of zo, maar toch.

* Der Tore die Welt – Brug naar de hemel in het NL – Spel waarbij ik echt het gevoel krijg met een avontuur bezig te zijn, en zit genoeg in voor een NK.

Ik heb nog over veel andere spellen nagedacht, maar ik kan er altijd nog een mailtje achter aan sturen. Wat denken jullie ?

Grtz Patrick

Gast

Jeroen

14:19 8 november 2009

Het is lastig om goede toernooispellen te kiezen, die vlot spelen en niet verzanden in "analysis paralysis". Ik herinner me nog het drama van Bloom en Diamands Club vorig jaar…

Van de spellen van afgelopen tijd komen de volgende spellen in aanmerking:

- Tinners' Trail (QWG) – redelijk straight forward, gewoon opletten en gaan.

- Hazienda (999 games) – vlot speelbaar, voldoende mogelijkheden voor strategie.

- Metropolys (QWG) – zeer vlot, orgineel mechanisme

Ik verwacht (afgaande op spelregels), dat de volgende spellen ook kunnen:

- Opera (The Game Master)

- Basket Boss (Cwali) – "familie"-biedspel met volgende taktiek. Slechts één regel… de blessure-tegel baart mij zorgen.

De volgende spellen zijn in mijn ogen ongeschikt voor een NK:

- Hoogspanning / Funkenschlag (999 games) – minstens 2 uur

- "Fabrikmanager" (999 games) – duidelijk een gevalletje "analysis paralysis", waar je aan het einde van de rit volgens mij te weinig invloed op gaat hebben (en dus ook niet speelbaar in ruim een uur).

- Carson City (QWG) – duurt te lang, te dominante strategie.

- Dominion Intrige (999 games) – mogelijkheid voor dominante strategie

Member

Peter

Dordrecht

21:02 22 december 2009

berichten34

Een voorlopige uitslag

Beste NK-geïntereseerde,

We weten voor 99% zeker wat de spellen voor het NK zullen worden dus we vonden het tijd worden om dat ook naar jullie te communiceren.

1. Stenen Tijdperk
Gesponsord door 999 Games

2. Tinners' Trail
Gesponsord door QWG Games

3. Valdora
Gesponsord door Boosterbox

4. Granada
Onder voorbehoud! Hier zit het laatste 1% onzekerheid. We zijn nog in gesprek met een sponsor over de laatste details. We verwachten dat dit ook gaat lukken (anders communiceren we het niet) maar we willen ook eerlijk zijn over waar we staan.

Gast

Jeroen

09:54 23 december 2009

Ziet er goed uit. Geen spellen met een dominante strategie en veel speelplezier! Smile

Antwoord op Bericht

Onderwerp beantwoorden:
NK 2010

Gast Naam (Verplicht):

Gast e-mail (Verplicht):

Smileys
Confused Cool Cry Embarassed Frown Kiss Laugh Smile Surprised Wink Yell
Nieuw antwoord plaatsen

Guest URL (required)

Rekensom verplicht!
Wat is de som van:
4 + 11